LO kraftsamlar inför valspurten – tar hjälp av Linda Sundblad

Sångerskan och låtskrivaren Linda Sundblad gör en nyinspelning av ”There Is A Power In A Union” till LOs nya valfilm. Filmen som har premiär idag kommer att visas på sociala medier och biografer runt om i landet.

LO välkomnar Socialdemokraternas besked om höjd pension

I dag meddelade Socialdemokraterna att alla som jobbat ett helt yrkesliv ska ha 70 procent av lönen i pension. LO har länge drivit på i frågan och välkomnar därför beskedet.

LO i Almedalen 2018

Under politikerveckan i Visby finns LO på plats för att lyfta fram och beskriva villkoren för Sveriges löntagare. Kom förbi, lyssna och delta i diskussionerna. Vi finns på Cramérgatan 2 och håller vissa seminarier på ABF-scenen, Cramérgatan 1. Välkomna!

Arbetet

Martin Klepke: S gör rätt i att kräva bra arbetsvillkor inom äldrevården

Genom ett nytt lagförslag vill Socialdemokraterna stoppa de allt sämre anställningsvillkoren i privat driven äldreomsorg. Eftersom det är skattebetalarna som står för finansieringen är det naturligtvis helt rätt att kräva bra vård och bra arbetsförhållanden i stället för största möjliga vinst till företagsägarna, skriver Arbetets politiska redaktör.

Hon tar över som facklig biståndschef

Nu är det klart. Det blir Sofia Östmark, ambassadör vid sekretariatet för Global Deal, som tar över som chef för den fackliga biståndsorganisationen Union to Union.