Facket Direkt

Facket och samhället

Beskrivning

Under utbildningen får du lära dig mer om fackets roll i samhället, politiska ideologier och hur vi tillsammans kan påverka samhällsutvecklingen.

Utbildningen är tre dagar lång och genomförs på dagtid. Du får frukost, lunch och eftermiddagsfika under utbildningens alla dagar. ­Den tredje dagen besöker du och övriga deltagare Sveriges riksdag.

Du behöver ansöka om ledighet från ditt arbete för fackliga studier senast 14 dagar före utbildningen startar.

Målgrupp
Du som är medlem

Förkunskapskrav
Du behöver ha gått utbildningen "Medlem i facket" eller motsvarande grundläggande facklig utbildning

Adress
Långholmens Folkhögskola
Löfströms allé 7, Sundbyberg

Kursanordnare
LO-distriktet i Stockholms län

Du ersätts av ditt fackförbund

Övrig information
För att du ska kunna delta i utbildningen behandlas dina personuppgifter för administration och genomförande av utbildningen du anmält dig till. Administration sker i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och förbunden har personuppgiftsbiträdesavtal med utbildningsanordnaren. Vi är måna om att skydda din integritet och hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagar och förordningar.

Ansök senast 2019-09-15

Intresseanmälan