Facket Direkt

Facklig introduktion engelska

Beskrivning

Learn more about what a trade union is, how the labour market works, how wages and working conditions are regulated in Sweden and what rights you have at work. You will also learn how a membership in the union and collective agreement in the workplace affects your insurance coverage and your pension. To attend a union course is a statutory right. Do you have questions regarding your leave application, or if you encounter any problems, contact your union.

For new members and for those who are thinking about becoming a member.

Du kommer att få lära dig om vad en fackförening är, hur arbetsmarknaden fungerar, hur löner och arbetsvillkor regleras i Sverige och vilka rättigheter du har på jobbet. Du kommer också att få lära dig hur ett medlemskap i facket och kollektivavtal på arbetsplatsen påverkar ditt försäkringsskydd och din pension.

Att gå en facklig utbildning är en lagstadgad rättighet. Är du osäker på ledighetsansökan, eller om du skulle få problem, kontakta din fackliga organisation.

Målgrupp
En kurs för dig som är medlem i facket, men också för dig som funderat på att bli medlem och vill veta mer.

Förkunskapskrav
Inga

Adress

Lokal