Facket Direkt

Medlem i facket

Beskrivning

Medlem i facket är den grundläggande förbundsgemensamma medlemsutbildningen. Idén med facket och kollektivavtalet, den svenska arbetsmarknadsmodellen, lagar och avtal, arbetsmiljö, försäkringar och en del annat berörs. Kursen omfattar 3 dagar (24 timmar) och förbunden får ett par timmar med sina egna deltagare sista dagen.

För att du ska kunna delta i utbildningen behandlas dina personuppgifter för administration och genomförande av utbildningen du anmält dig till. Administration sker i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och förbunden har personuppgiftsbiträdesavtal med utbildningsanordnaren. Vi är måna om att skydda din integritet och hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagar och förordningar.

Målgrupp
Alla medlemmar utan fackligt förtroendeuppdrag.

Adress
Fredsgatan 18
Örebro

Lokal
ABF

Kursanordnare
ABF ABF Örebro

Kostnad
Deltagaravgift: 1 500:-/deltagare. Betalas av respektive fackförbund.

Ett utbildningsstipendium på 116 kr/tim skattefritt utbetalas (max 24 tim).

Övrig information
Kursen är på 24 timmar fördelat på 3 heldagar. Anmälan är bindande. Vid utebliven närvaro eller avbokningar som inkommer efter att kallelsen gått ut (gäller ej sjukdom) tar ABF ut en avgift på halva deltagaravgiften. Tänk på våra allergiker - kom doftfri till våra verksamheter och undvik att ta med produkter med nötter i, framför allt jordnötter.

Ansök senast 2019-08-23

Intresseanmälan