Facket Direkt

Om Facket

Beskrivning

En grundläggande facklig utbildning för dig under 30 år. Utbildningen ger dig en första inblick i den fackliga organisationen, dina rättigheter och skyldigheter, kollektivavtalet och hur du kan påverka både i organisationen och på din arbetsplats.

Utbildningen är två dagar lång och genomförs på dagtid. Du får frukost, lunch och eftermiddagsfika under utbildningens alla dagar. ­

Du behöver ansöka om ledighet från ditt arbete för fackliga studier senast 14 dagar före utbildningen startar.

Målgrupp
Du som är medlem eller funderar på att bli

Förkunskapskrav
Du behöver inte ha gått någon annan facklig utbildning

Adress
Långholmens Folkhögskola
Löfströms allé 7, Sundbyberg

Kursanordnare
LO-distriktet i Stockholms län

Ekonomi
Du ersätts av ditt fackförbund. Om du inte är medlem i något fackförbund får du ett skattefritt stipendium om 116 kr/timme från LO

Övrig information
För att du ska kunna delta i utbildningen behandlas dina personuppgifter för administration och genomförande av utbildningen du anmält dig till. Administration sker i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och förbunden har personuppgiftsbiträdesavtal med utbildningsanordnaren. Vi är måna om att skydda din integritet och hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagar och förordningar.

Ansök senast 2019-09-15

Intresseanmälan