Valet handlar om din vardag

Opinionsbildning

I dag startar LOs stora samtalssatsning Mitt Sverige - vår framtid. Satsningen utgår från åtta politiska frågor där medlemmar och icke-medlemmar ska ges möjlighet att ta ställning. LOs styrelse har tagit beslut om att under 2013 genomföra aktivitetsveckor i syfte att stimulera till politiska samtal på arbetsplatserna. Du kan följa satsningen på sajten www.mittsverige.lo.se.

Vare sig du är medlem i något LO-förbund eller inte, var med och svara på åtta snabba frågor. För att hitta vilka krav facket ska ställa måste vi veta vad du tycker.

LOs förste vice ordförande Tobias Baudin står tillsammans med många andra i startgroparna för att lyssna in.

- Det här är viktigt för vi måste nå ut på arbetsplatserna och prata politik med LO-medlemmarna så vi får en bra grund att bygga vår valrörelse på så det blir LO-medlemmarnas frågor som lyfts i vår valrörelse. Det är viktigt att vi gör detta arbete nu, ett och ett halvt år före valet, så vi får igång det politiska samtalen på arbetsplatserna.

LO-medlemmarna är huvudmålgruppen men dörrarna är öppna för alla som vill dela med sig av sina åsikter.

Text: Christina Jonsson