Lunchseminarium den 17 oktober
Offentlig upphandling som politiskt verktyg

Välkommen till ett spännande seminarium om offentlig upphandling! Under seminariet ställer vi oss frågan om det är möjligt att arbeta politiskt strategiskt för fler målsättningar än vad Lagen om offentlig upphandling säger.

Vi vet att kontroll och uppföljning är av stor betydelse för att skattemedel inte ska hamna i fel fickor eller till fel saker. Varje år köper den offentliga sektorn varor, tjänster och entreprenader för över 630 miljarder kronor. En ansenlig summa av våra gemensamma tillgångar som ska användas rätt. Upphandlingsmyndigheten har till uppgift att ta fram bra verktyg och ge stöd till upphandlade myndigheter - vilket är bra. Men saknas det politiska visioner om hur man kan använda offentlig upphandling som verktyg att gagna kommunerna och dess invånare?

Lunchseminariet genomförs torsdagen den 17 oktober kl 11.30 - 13.00 i ABF-huset, Sveavägen 41, Stockholm. En enklare förtäring serveras fr o m kl 11.00.

Anmälan sker på följande länk: Anmälan till lunchseminarium 17 oktober

För mer information kontakta Carina Paulsson.

VÄLKOMNA!

Gunilla Björnberg