Martin Fröjd - Ny handläggare hos oss på LO-distriktet

Martin Fröjd vikarierar som handläggare fram t o m den 30 juni 2019. Han ska huvudsakligen jobba med vår facklig-politiska verksamhet och den lokala verksamheten ute i våra kommuner. Stort fokus kommer att ligga på det stundande valet till Europaparlamentet.

Martin har tidigare och färska erfarenheter från valrörelser då han jobbade som valgeneral för Transport avd 5 inför höstens val till riksdag, kommun och landsting. Sin yrkesverksamma bas har han hos Securitas där han är anställd som skyddsvakt. Men han är förtroendevald inom Transport avd 5 och håller i många av deras medlemsutbildningar.

Martin ser positivt på tvärfackligt samarbete som han skulle vilja se ännu mer utav. Han tycker det ska bli jättespännande och roligt att få jobba hos oss på LO-distriktet och hoppas på att få vara med och bidra till en riktigt bra och engagerad EP-valrörelse. Vi hälsar Marin välkommen och hoppas att han ska trivas hos oss.

Martin Fröjd
martin.frojd@lo.se