Facket Direkt

Digital handledarutbildning i distanspedagogik

Beskrivning

Utbildningen vänder sig till fackliga handledare inom ABF och LO som tidigare deltagit i pedagogisk grundutbildning/handledarutbildning via ABF (eller motsvarande) och som vill lära sig mer om digitala studiecirklar/kurser.

Syftet med utbildningen är att utmana dig som handledare till digital kreativitet och erbjuda dig några verktyg som stöd för hur du kan genomföra din digitala studiecirkel/kurs.

Utbildningen syftar inte till att vara en teknikutbildning eller att utbilda i verktyget Microsoft Teams men då vi använder plattformen som lärplattform kommer ni få tillfälle att testa den lite.

kl. 09.00-15.00 med paus för lunch.

Målgrupp
Handledare

Förkunskapskrav
Du har gått någon form av grundläggande handledarutbildning. Vi prioriterar tvärfackliga handledare och tar hänsyn till spridning bland LO-förbunden i urval av deltagare om det är många sökande.

Kostnad
Deltagaravgift på 1000 kr.

Sändande organisation står för deltagaravgiften samt förlorad arbetsförtjänst.

Övrig information
Maxantal: 12 deltagare
För dig som går utbildningen i distanspedagogik och som vill lära dig mer om verktyget Microsoft Teams anordnas en digital-utbildning den 2 oktober 2020 kl. 09.30-12.00. Anmälan till denna utbildning görs i samband med utbildningen den 25 september. Har du frågor kontakta undertecknad eller sofia.parkko@abf.se När du har anmält dig kommer du få ett mejl med inloggningsuppgifter och övrig information. Välkommen!

Ansök senast 2020-09-11

Intresseanmälan