Facket Direkt

Digital handledarutbildning i distanspedagogik

Beskrivning

Utbildningen vänder sig till fackliga handledare inom ABF och LO som tidigare deltagit i pedagogisk grundutbildning/handledarutbildning via ABF (eller motsvarande) och som vill lära sig mer om digitala studiecirklar/kurser. Syftet med utbildningen är att utmana dig som handledare till digital kreativitet och erbjuda dig verktyg som stöd för hur du kan genomföra din digitala studiecirkel/kurs.

Utbildningen genomförs på den digitala plattformen Microsoft Teams. Inför kursen kommer du att tilldelas en egen Teams-licens så att du kan genomföra egna distansutbildningar.

Datum: 13 14 oktober 2020

Tider: 10:00 15:00 båda utbildningsdagarna (lunchpaus 12:00 - 13:00)

Maxantal: 12 deltagare

Målgrupp
HandledareHandledare

Förkunskapskrav
Du har gått någon form av grundläggande handledarutbildning. Vi prioriterar tvärfackliga handledare och tar hänsyn till spridning bland LO-förbunden i urval av deltagare om det är många sökande.

Kursanordnare
ABF ABF Uppsala Län

Kostnad
Deltagaravgift på 1000 kr.

Sändande organisation står för deltagaravgiften samt förlorad arbetsförtjänst.

Övrig information
Sista anmälningsdag är 22 september. När du har anmält dig kommer du först få ett bekräftelsemail. Efter sista anmälningsdag får du en kallelse med inloggningsuppgifter och övrig information. Hör av dig till ABF (christian.borjesson@abf.se) om du har några frågor eller funderingar kring kursen. Kontakta ditt fackförbund för frågor om ersättning och ledighet mm.

Ansök senast 2020-09-22

Intresseanmälan