Facket Direkt

Medlem i facket

Beskrivning

Under utbildningen kommer du att få lära dig mer om meningen med facket och kollektivavtal, lagar och avtal, arbetsmiljö, försäkringar och arbetarrörelsens historia.

Utbildningen är tre dagar lång och genomförs på dagtid. Du får frukost, lunch och eftermiddagsfika under utbildningens alla dagar. ­

Du behöver ansöka om ledighet från ditt arbete för fackliga studier senast 14 dagar före utbildningen startar.

Målgrupp
Du som är medlem

Förkunskapskrav
Du behöver inte ha gått någon annan facklig utbildning

Adress
Löfströms allé 7, 172 66
Sundbyberg

Kursanordnare
LO-distriktet i Stockholms län

Ekonomi
Stipendiet är 119 kronor per timme under 2020 och betalas ut till kursdeltagare som har förlorat inkomst under utbildningstiden.

Övrig information
För att du ska kunna delta i utbildningen behandlas dina personuppgifter för administration och genomförande av utbildningen du anmält dig till. Administration sker i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och förbunden har personuppgiftsbiträdesavtal med utbildningsanordnaren. Vi är måna om att skydda din integritet och hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagar och förordningar.

Ansök senast 2020-03-20

Intresseanmälan