Facket Direkt

Medlem i facket 2

Beskrivning

Under utbildningen får du lära dig mer om fackets roll i samhället, politiska ideologier och hur vi tillsammans kan påverka samhällsutvecklingen.

Utbildningen är tre dagar lång och genomförs på dagtid.

Du behöver ansöka om ledighet från ditt arbete för fackliga studier senast 14 dagar före utbildningen startar.

Utbildningarna i kurslokal, för deltagare gäller då:

-       Hålla fysisk distans

-       Tvätta händerna noga och ofta

-       Stanna hemma vid minsta symtom, det är då viktigt att sjukanmäla sig.

-       Om du ännu inte vaccinerat dig - gör det!

-       Tänk på hur du tar dig till skolan. Finns sätt för att undvika trängsel så försök att använda dessa.

Målgrupp
Du som är medlem

Förkunskapskrav
Du behöver ha gått utbildningen "Medlem i facket" eller motsvarande grundläggande facklig utbildning

Adress
Löfströms allé 7
Sundbyberg

Kursanordnare
LO LO-distriktet i Stockholm (Långholmen

Ekonomi
Stipendiet är 124 kronor per timme under 2022 och betalas ut till kursdeltagare som har förlorat inkomst under utbildningstiden.

Övrig information
För att du ska kunna delta i utbildningen behandlas dina personuppgifter för administration och genomförande av utbildningen du anmält dig till. Administration sker i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och förbunden har personuppgiftsbiträdesavtal med utbildningsanordnaren. Vi är måna om att skydda din integritet och hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagar och förordningar.

Ansök senast 2022-08-07

Intresseanmälan