Facket Direkt

Medlem i facket 2 DISTANS

Beskrivning

Kursens beskrivning och mål
Har du gått Medlem i facket och har ett intresse för samhälle och politik? Funderar du över den orättvisa värld vi lever i och undrar om det måste vara så? Vill du bygga ett gott samhälle där det råder jämlikhet och respekt för människovärdet? Medlem i facket 2 är i så fall utbildningen för dig! Den handlar om att tänka fackligt kring makt, intressen och samverkan.

Målet är att ge en röst åt dig själv, åt kamraterna på arbetsplatsen och värna det demokratiska samtalet. Syftet är att inspirera till handling och lägga grunden för fortsatta samtal. Ytterst handlar det om att värna det fackliga samhällsuppdraget där du kan göra skillnad.

Utrustning
För att gå utbildningen behöver du ha en dator med kamera, eller en padda. Det går att delta via mobilen också men det är inte optimalt. Du behöver ha laddat ner ”Microsoft Teams” app. Det är också en förutsättning att ha bra uppkoppling. Saknar du utrustning eller uppkoppling kan det finnas möjlighet att delta i ABF:s lokaler.

Ledighet och ekonomi
Arbetar du dessa dagar söker du ledigt för facklig utbildning hos din arbetsgivare senast 14 dagar innan kursen startar. Är du osäker på hur du söker ledigt kontaktar du ditt fackförbund för hjälp. Du får ett stipendium från LO på 120 kr per timme skattefritt.

Avanmälan
Senast en vecka innan kursstart. Vid utebliven avanmälan tillkommer extra kostnader. (Sjukdom ska styrkas)

Bekräftelse
skickas ut ca 2 veckor innan kursen startar. Har du inte fått bekräftelse 5 dagar innan kursstart kontakta ABF omgående.

Kontakt:
Anna-Lena M Möller, ABF Halland, Nässjögatan 10, 302 48 Halmstad, E-post: anna-lena.moller@abf.se Telefon: 070-630 19 23

Målgrupp
Medlemmar i något LO-förbund