Facket Direkt

Medlem i facket - arabiska

Beskrivning

Denna utbildning erbjuds med språkstöd för arabisktalande medlemmar.

Under 3 dagar får du verktyg som hjälper dig att påverka både på din arbetsplats och inom din fackliga organisation. Du får också en inblick i hur fackföreningarna startade, fungerar och är uppbyggda idag. Vi kommer också gå igenom hur du är försäkrad på jobbet och på fritiden.

Kursinnehåll:

- Vilka rättigheter och skyldigheter har du på jobbet?

- Vad är ett kollektivavtal och hur påverkar det dig?

- Information om dina fackliga försäkringar.

Kallelsen kommer att skickas via mejl, så se till att din mejl är uppdaterad.

Viktigt att du meddelar ditt fack om du anmält dig till kursen via denna sida, de får tyvärr ingen signal att du anmält dig!

Målgrupp
Arabisktalande medlemmar som behöver språkstöd och som vill veta mer om facketArabisktalande medlemmar som behöver språkstöd

Förkunskapskrav
Inga förkunskaper krävs

Adress
Gräsdalsgatan 15
Karlstad

Kursanordnare
ABF ABF Värmland

Kostnad
Deltagaravgiften på 1500 betalas av respektive fackförbund. Viktigt att du meddelar dem att du anmält dig till utbildningen!

Stipendium utbetalas med 124 kr/timme, skattefritt

Övrig information
Du söker ledigt hos arbetsgivaren för studier. Viktigt att du meddelar ditt fack att du anmält dig till utbildningen, viktigt också att du som ska gå anger rätt mejladress när du anmäler dig, då information kommer skickas via mejl och kursen kan komma att ske via Teams om vi måste ställa om från fysisk kurs till digital kurs pga Covid-19!
Just nu är det extra viktigt att din mejlaadress är korrekt då all kommunikation och utbildning kommer att ske via Teams om vi måste ställa om från fysisk utbildning till digital utbildning pga Covid-19.Viktigt!! Meddela ditt fackförbund att du anmält dig till kursen!

Ansök senast 20220207

Intresseanmälan