Facket Direkt

Medlem i facket DISTANS

Beskrivning

Kursens mål och beskrivning
Efter utbildningen ska deltagarna ha grundläggande kunskaper om vad facket är, rättigheter och skyldigheter på arbetsplatsen, kollektivavtal och lagar samt facket i samhället. Utbildningen utgår ifrån LO:s material ”medlem i facket” och tar upp frågor inom ramen Medlemmen – facket – samhället.

Utrustning
För att gå utbildningen behöver du ha en dator med kamera, eller en padda. Det går att delta via mobilen också men det är inte optimalt. Du behöver ha laddat ner ”Microsoft Teams” app. Det är också en förutsättning att ha bra uppkoppling. Saknar du utrustning eller uppkoppling kan det finnas möjlighet att delta i ABF:s lokaler.

Ledighet
Arbetar du dessa dagar söker du ledigt för facklig utbildning hos din arbetsgivare senast 14 dagar innan kursen startar. Är du osäker på hur du söker ledigt kontaktar du ditt fackförbund för hjälp.

Du får ett stipendium från LO på 120 kr per timme skattefritt.

Avanmälan
Senast en vecka innan kursstart. Vid utebliven avanmälan tillkommer extra kostnader. (Sjukdom ska styrkas)

Bekräftelse
skickas ut ca 2 veckor innan kursen startar. Har du inte fått bekräftelse 5 dagar innan kursstart kontakta ABF omgående.

Kontakt:
Anna-Lena M Möller, ABF Halland, Nässjögatan 10, 302 48 Halmstad, E-post: anna-lena.moller@abf.se Telefon: 070-630 19 23

Målgrupp
Medlem i något LO-förbund