Facket Direkt

Om facket

Beskrivning

En grundläggande facklig utbildning för dig under 30 år. Utbildningen ger dig en första inblick i den fackliga organisationen, dina rättigheter och skyldigheter, kollektivavtalet och hur du kan påverka både i organisationen och på din arbetsplats.

Utbildningen är två dagar lång och genomförs på dagtid.

Du får frukost, lunch och eftermiddagsfika under utbildningens alla dagar. ­

Du behöver ansöka om ledighet från ditt arbete för fackliga studier senast 14 dagar före utbildningen startar. Om du behöver mer information kontakt ditt fackförbund.

För att du ska kunna delta i utbildningen behandlas dina personuppgifter för administration och genomförande av utbildningen du anmält dig till. Administration sker i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och förbunden har personuppgiftsbiträdesavtal med utbildningsanordnaren. Vi är måna om att skydda din integritet och hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagar och förordningar.

Målgrupp
Du som är medlem eller funderar på att bli.

Förkunskapskrav
Du behöver inte ha gått någon annan facklig utbildning.

Kursanordnare
ABF Distriktet i Stockholmsregionen

Ekonomi
Du ersätts av ditt fackförbund. Om du inte är medlem i något förbund får du ett skattefritt stipendium om 124 kr/timme från LO.

Övrig information
Sök ledigt från din arbetsgivare senast 14 dagar före utbildningen startar.

Ansök senast 2022-09-08

Intresseanmälan