Facket Direkt

Om feminism

Beskrivning

Om feminism

Beskrivning: Om feminism är en ny temautbildning i LOs ungs utbildningspacket för unga upp till 30 år. En kurs som ger dig inblick i hur facket arbetar för att nå jämställdhet mellan kvinnor och män i arbetslivet och i samhället. Du får insikt och kunskap om hur jämställdheten brister på arbetsmarknaden och vad vi kan göra för att åstakomma förändring.

Målgrupp: Medlemmar under 30 år.

Innehåll:

Hur jämställt är Sverige?

Vad är feminism?

Fackligt arbete för ett jämställt arbetsliv.

Vad kan jag göra?

Förkunskaper: Grundläggande facklig utbildning

Ekonomi: Deltagare söker ledigt hos arbetsgivaren för studier. Ditt fackförbund står för förlorad arbetsförtjänst eller utbildningsarvode.

Kurslängd: Kursen är på 16 timmar fördelat på 2 heldagar.

Anmäla: Anmälan gör du till ditt fackförbund, klubb eller sektion som sedan vidarebefodrar detta till ABF Värmland. Viktigt att din mejladess är uppdaterad då information kan komma via den.

Viktigt att du meddelar ditt fack om du anmält dig till kursen via denna sida, de får tyvärr ingen signal att du anmält dig!

Målgrupp
Medlemmar under 30 år.

Förkunskapskrav
Grundläggande facklig utbildning.

Adress
Gräsdalsgatan 15
Karlstad

Kursanordnare
ABF ABF Värmland

Ekonomi

Övrig information
Kursen är på 16 timmar fördelat på 2 heldagar. Viktigt att du meddelar ditt fack att du anmält dig till utbildningen!
Just nu är det extra viktigt att din mejlaadress är korrekt då all kommunikation och utbildning kommer att ske via Teams om vi måste ställa om från fysisk utbildning till digital utbildning pga Covid-19.Viktigt!! Meddela ditt fackförbund att du anmält dig till kursen, viktigt är också att du söker ledigt hos din arbetsgivare i tid!

Ansök senast 20220224

Intresseanmälan