Facket Direkt

Om feminism

Beskrivning

Om feminism

Beskrivning: Om Feminism är en temautbildning och riktar sig till dig under 30 år. Kursen handlar om hur feminismen hör ihop med de fackliga värderingarna och den fackliga kampen, vad är kopplingen mellan klass och kön samt beröra de normer som finns i samhället. Kursen genomsyras av arbetarrörelsens människosyn, samhällssyn och kunskapssyn.

Målgrupp: Medlemmar under 30 år.

Innehåll:

Hur jämställt är Sverige?

Vad är feminism?

Fackligt arbete för ett jämställt arbetsliv.

Vad kan jag göra?

Förkunskaper: Grundläggande facklig utbildning

Ekonomi: Deltagare söker ledigt hos arbetsgivaren för studier. Ditt fackförbund står för förlorad arbetsförtjänst eller utbildningsarvode.

Kurslängd: Kursen är på 16 timmar fördelat på 2 heldagar.

Anmäla: Anmälan gör du till ditt fackförbund, klubb eller sektion som sedan vidarebefodrar detta till ABF Värmland. Viktigt att din mejladess är uppdaterad då information kan komma via den.

Viktigt att du meddelar ditt fack om du anmält dig till kursen via denna sida, de får tyvärr ingen signal att du anmält dig!

Målgrupp
Medlemmar under 30 år.Temautbildning för medlemmar under 30 år.

Förkunskapskrav
Grundläggande facklig utbildning.

Adress
Gräsdalsgatan 15
Karlstad

Kursanordnare
ABF ABF Värmland

Ekonomi

Övrig information
Kursen är på 16 timmar fördelat på 2 heldagar. Viktigt att du meddelar ditt fack att du anmält dig till utbildningen!
Det är extra viktigt att din mejlaadress är uppdaterad och korrekt då all kommunikation kommer ske via mejl. Utbildning kommer att ske via Teams om vi måste ställa om från fysisk utbildning till digital utbildning pga Covid-19.Viktigt!! Meddela ditt fackförbund att du anmält dig till kursen, viktigt är också att du söker ledigt hos din arbetsgivare i tid!

Ansök senast 2023-05-12

Intresseanmälan