Facket Direkt

Om främlingsfientlighet

Beskrivning

Om främlingsfientlighet

Beskrivning: Om främlingsfientlighet är en av temakurserna i LOs ungs utbildningspaket. En kurs där vi diskuterar främlingsfientlighet, politiken bakom och allas rätt att vara olika.

Innehåll:

Vad är främlingsfientlighet?

Politiken bakom

Ta debatt

Allas lika värde

Kurslängd:

Kursen är på 16 timmar fördelat på 2 dagar.

Anmälan ska ske till ditt fackförbund. Viktigt är att din mejladress är uppdaterad för att kunna delta i kursen.

Viktigt att du meddelar ditt fack om du anmält dig till kursen via denna sida, de får tyvärr ingen signal att du anmält dig!

Målgrupp
Medlemmar under 30 år.

Förkunskapskrav
Grundläggande facklig utbildning.

Adress
Gräsdalsgatan 15
Karlstad

Kursanordnare
ABF ABF Värmland

Ekonomi
Deltagare söker ledigt hos arbetsgivaren för studier. Ditt fackförbund står för förlorad arbetsförtjänst eller utbildningsarvode.

Övrig information
Kursen är på 16 timmar fördelat på 2 heldagar. Viktigt att du meddelar ditt fack att du anmält dig till utbildningen!
Just nu är det extra viktigt att din mejlaadress är korrekt då all kommunikation och utbildning kommer att ske via Teams om vi måste ställa om från fysisk utbildning till digital utbildning pga Covid-19.Viktigt!! Meddela ditt fackförbund att du anmält dig till kursen, viktigt är också att du söker ledigt hos din arbetsgivare i tid!

Ansök senast 20220509

Intresseanmälan