LO söker en ledningsassistent

Organisationsfrågor LO söker en erfaren assistent till enheten för kansliledning. Ledningsassistenten kommer vara administrativt stöd till LOs kanslichef.

Som person har du förmåga att hålla flera processer igång samtidigt. Du har erfarenhet av självständigt administrativt arbete och du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och i skrift. Som ledningsassistent ska du vara ansvarskännande, initiativrik, serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga.

Arbetsuppgifter

• Du ansvarar för kansliets beslutsgång såsom planering, kallelser, handlingar samt beslut för LOs arbetsutskott, styrelse och representantskap.
  • Du ansvarar för administrativa funktioner för kanslichefen samt ansvarar för administration av LOs arbetsutskott, styrelse, representantskap och enhetschefsmöten.
  • Du kommer att skriva cirkulär, ansvara för schema och förfrågningar samt ansvara för rese- och mötesplanering.
  • Omfattande kontakter såväl inom som utanför kansliet förekommer.
  • Du kommer att vara behjälplig med enhetens övriga arbetsuppgifter och vid tillfälliga behov vara assistentresurs på övriga enheter inom LO-kansliet.

Du delar arbetarrörelsens värderingar och har goda kunskaper om fackföreningsrörelsens ideologi, arbetssätt och organisation.

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Ytterligare information om tjänsten lämnas av kanslichef Annika Nilsson, annika.nilsson@lo.se. Facklig kontaktperson för Handelsklubben är Therese Roselin Göthe, tel 070-560 26 27.

Ansökan

Välkommen med din ansökan till jennie.bjorsson@lo.se senast den 25 oktober 2019.

Personuppgifter

LO samlar in och behandlar personuppgifter i samband med rekrytering. Personuppgifterna raderas två år efter att tjänsten är tillsatt. Mer information hittar du här.