LO söker språkassistent till enheten för internationella frågor

Organisationsfrågor Vi söker en assistent som har stor erfarenhet av självständigt administrativt arbete och mycket god förmåga att uttrycka sig väl i tal och i skrift i svenska och i engelska.

Enheten för internationella frågor är policyskapande inom områdena internationell facklig politik och utrikespolitiska frågor, demokrati och grundläggande mänskliga fri- och rättigheter, bistånds- och utvecklingspolitik, övergripande europapolitiska frågor, EUs institutioner, handels- och investeringsfrågor, samt företag och mänskliga rättigheter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Du svarar för enhetens administration.
  • Utformar brev, PM, cirkulär på olika språk, bistår med att samla in underlag för rapporter inom enheten samt besvarar allmänna förfrågningar inom enheten, från förbund och på olika språk från allmänheten och andra administrativa tjänster.
  • Du ansvarar för översättningsuppdrag både intern och externt samt översätter texter för enheten och för övriga på kansliet.

Erfarenheter

Vi söker dig som har stor erfarenhet av självständigt administrativt arbete.

Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter i en internationell miljö är meriterande.

Kvalifikationer

Du har mycket goda kunskaper inom kontorsadministration och mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och i skrift i svenska och i engelska. samt en mycket god förmåga att bearbeta svenska och engelska texter.

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning vid högskola/universitet eller annan utbildningsanordnare.

Personliga egenskaper

Som person är du kreativ, initiativrik, utåtriktad, har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i grupp. Du har ett gott ordningssinne och mycket god organisationsförmåga. Du delar arbetarrörelsens värderingar och har goda kunskaper om fackföreningsrörelsens ideologi, arbetssätt och organisation.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse.

För frågor om tjänsten svarar Oscar Ernerot, enhetschef, oscar.ernerot@lo.se, 08-796 27 89. Facklig kontaktperson för Handelsklubben är Therese Roselin Göthe, therese.roselin-gothe@lo.se, 08-796 26 27.

Vi erbjuder spännande arbetsuppgifter i en internationell miljö!

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 24 september 2021 till anna.pavlinova@lo.se.

Personuppgifter

LO samlar in och behandlar personuppgifter i samband med rekrytering. Personuppgifterna raderas två år efter att tjänsten är tillsatt. Mer information hittar du här.