Facket Direkt

Om samhället

Beskrivning

Om samhället

Beskrivning: Om samhället är en i raden av tvärfackliga ungdomskurser i LOs ungs utbildningspaket för unga medlemmar upp till 30 år. En kurs som ger dig grundläggande förståelse kring hur skattesystemet fungerar och välfärdssamhället är uppbyggt. Du får lära dig mer om ideologier och varför LO samverkar med just Socialdemokraterna.

Målgrupp Medlemmar under 30 år.

Innehåll:

Den fackliga ideologin

Rätten till ett värdigt arbetsliv

Ordning och rättvisa

Opinionsbildning och facklig kamp

Ekonomi: Deltagaren söker ledigt hos arbetsgivaren för studier. Ditt fackförbund ersätter dig med ett stipendium på 124 kr/timmen, skattefritt.

Kurslängd: Kursen är på 16 timmar fördelat på 2 heldagar.

Anmälan: Anmälan gör du till ditt fackförbund, klubb eller sektion som sedan vidarebefodrar detta till ABF Värmland. Viktigt är att din mejladress är uppdatera då information kan komma via mejlen.

Viktigt att du meddelar ditt fack om du anmält dig till kursen via denna sida, de får tyvärr ingen signal att du anmält dig!

Målgrupp
Medlemmar under 30 år.Medlemmar under 30 år

Adress
Gräsdalsgatan 15
Karlstad

Kursanordnare
ABF ABF Värmland

Ekonomi
Deltagarna söker ledigt hos arbetsgivaren för studier. Ditt studieförbund ersätter dig med ett stipendium på 124 kr/timmen, skattefritt.

Övrig information
Kursen är på 16 timmar fördelat på 2 heldagar. Viktigt att du meddelar ditt fack att du anmält dig till utbildningen!
Just nu är det extra viktigt att din mejlaadress är korrekt då all kommunikation och utbildning kommer att ske via Teams om vi måste ställa om från fysisk utbildning till digital utbildning pga Covid-19.Viktigt!! Meddela ditt fackförbund att du anmält dig till kursen!

Ansök senast 20220318

Intresseanmälan