I februari lanserade LO den första infomercialfilmen Reinfeldts Sverige - siffror och berättelser och från ett förändrat land. Den nya filmen med premiär i juni avslutar LO:s infomercialprojekt "Reinfeldts Sverige".
Arbetet med den nya filmen har pågått i över 3 månader med research och förberedelser. I filmen presenteras helt nya siffror och material som inte presenterats tidigare om välfärden.
I denna film har LO samarbetat med artisten Linda Pira som framför låten eld blir glöd. I den första filmen medverkade artisterna Rebecca och Fiona.
- Den första filmen blev en viral succé i sin genré i Sverige. Det är otroligt roligt att vi nu kan presentera den avslutande filmen i vår granskning av Reinfeldts Sverige, säger Johan Ulvenlöv, ansvarig för sociala medier på LO.
Över en kvarts miljon har sett LO:s första infomercial - "Reinfeldts Sverige - siffror och berättelser och från ett förändrat land". Den första filmen visade att regeringens skattesänkningar inte lett till minskad arbetslöshet. och att de som har högst inkomster konsekvent gynnats mest på bekostnad av de som har låga inkomster.
Se trailen här.