Facket Direkt

Tagga ner!

Beskrivning

Tagga ner! - en berättelse om en utmattningsdepression

Föreläsning och workshop kring psykisk ohälsa, arbetsmiljö och stress.

Under 2018 och 2019 föreläste Erika Bergkvist för fullsatta bibliotek, konferensrum och biosalonger runt om i Värmland och Sverige. Nu har du som facklig medlem och icke medlem chansen att höra hennes historia och arbete kring psykisk ohälsa under en heldag.

Innehåll:

Psykisk ohälsa finns överallt. Inom alla yrken och samhällsklasser. I februari 2016 drabbades Erika Bergkvist av en utmattningsdepression som gjorde att hon fick pausa allt. Elitidrottandet, jobbet och fritiden. Erika berättar om farorna med stress, om dålig självkänsla och om hur du kan göra för att må bättre i vardagen. Efter föreläsningen kommer deltagarna arbeta i grupp kring frågor som rör stress på arbetet, arbetsmiljö och hälsa.

Ekonomi:

Deltagaravgiften på 1500 kr och eventuell förlorad arbetsförtjänst betalas av sändande organisation.

Kurslängd:

Kursen är på 8 timmar, 1 heldag

Viktigt att du meddelar ditt fack att du anmält dig till utbildningen!

Adress
Gräsdalsgatan 15
Karlstad

Kursanordnare
ABF ABF Värmland

Kostnad

Övrig information
Viktigt att du meddelar ditt fack att du anmält dig till utbildningen och att du söker ledigt hos din arbetsgivare i tid!
Just nu är det extra viktigt att din mejlaadress är korrekt då all kommunikation och utbildning kommer att ske via Teams om vi måste ställa om från fysisk utbildning till digital utbildning pga Covid-19.Viktigt!! Meddela ditt fackförbund att du anmält dig till kursen, viktigt är också att du söker ledigt hos din arbetsgivare i tid!

Ansök senast 20220331

Intresseanmälan