Facket Direkt

Tagga ner!

Beskrivning

Tagga ner! - en berättelse om en utmattningsdepression

Föreläsning och workshop kring psykisk ohälsa, arbetsmiljö och stress.

Under 2018 och 2019 föreläste Erika Bergkvist för fullsatta bibliotek, konferensrum och biosalonger runt om i Värmland och Sverige. Nu har du som facklig medlem och icke medlem chansen att höra hennes historia och arbete kring psykisk ohälsa under en heldag.

Innehåll:

Psykisk ohälsa finns överallt. Inom alla yrken och samhällsklasser. I februari 2016 drabbades Erika Bergkvist av en utmattningsdepression som gjorde att hon fick pausa allt. Elitidrottandet, jobbet och fritiden. Erika berättar om farorna med stress, om dålig självkänsla och om hur du kan göra för att må bättre i vardagen. Efter föreläsningen kommer deltagarna arbeta i grupp kring frågor som rör stress på arbetet, arbetsmiljö och hälsa.

Ekonomi:

Deltagaravgiften på 1995 kr och eventuell förlorad arbetsförtjänst betalas av sändande organisation.

Kurslängd:

Kursen är på 8 timmar, 1 heldag

Kursanordnare
ABF ABF Värmland

Kostnad

Övrig information
Kursen är digital, viktigt att du som ska gå anger rätt mejladress när du anmäler dig, då information och kurs kommer ske via Teams.
OBS! Kursen kommer genomföras digitalt via Teams. All information kommer att skickas via mejl, så se till att din mejl är uppdaterad.

Ansök senast 2021-05-17

Intresseanmälan