Facket Direkt

TAGGA NER! Om utmattningsdepression

Beskrivning

Under 2018 och 2019 föreläste Erika för fullsatta bibliotek, konferensrum och biosalonger runt om i Värmland och Sverige. Nu har du som facklig medlem inom LO chansen att höra hennes historia och arbeta kring psykisk ohälsa under en heldag.

Innehåll:

Psykisk ohälsa finns överallt. Inom alla yrken och alla samhällsklasser. I februari 2016 drabbades Erika Bergkvist av en utmattningsdepression som gjorde att hon fick pausa allt. Elitidrottandet, jobbet och fritiden. Erika berättar om farorna med stress, om dålig självkänsla och om hur du kan göra för att må bättre i vardagen. Efter föreläsningen kommer deltagarna arbeta i grupp kring frågor som rör stress på arbetet, arbetsmiljö och hälsa.

För att du ska kunna delta i utbildningen behandlas dina personuppgifter för administration och genomförande av utbildningen du anmält dig till. Administration sker i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och förbunden har personuppgiftsbiträdesavtal med utbildningsanordnaren. Vi är måna om att skydda din integritet och hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagar och förordningar.

Målgrupp
Medlemmar.

Adress
Fredsgatan 18
Örebro

Lokal
ABF

Kursanordnare
ABF ABF Örebro

Kostnad
1500kr. Betalas av sändande organisation.

Ekonomi
Deltagaravgift och eventuell förlorad arbetsförtjänst betalas av sändande organisation.

Övrig information
Kursen är på 8 timmar fördelat på 1 heldag. Anmälan är bindande. Vid utebliven närvaro eller avbokningar som inkommer efter att kallelsen gått ut (gäller ej sjukdom) tar ABF ut en avgift på halva deltagaravgiften. Tänk på våra allergiker - kom doftfri till våra verksamheter och undvik att ta med produkter med nötter i, framför allt jordnötter.

Ansök senast 2022-05-03

Intresseanmälan