Facket Direkt

Vidareutbildning för skyddsombud

Beskrivning

Stärka kunskapen om skyddsombudets metoder om rätt- och skyldigheter att samt utöva tillsyn på arbetsmiljön i företag och facklig organisation. Hur man gör riskbedömningar och mycket annat.

Innehåll:
• Fördjupning av skyddsronders uppläggning, innehåll och prioriteringar
• Fördjupning av SAM
• Att göra riskbedömningar
• Exempel på bra arbetsmiljösamverkan
• Stress, belastningsstress
• mm

För att du ska kunna delta i utbildningen behandlas dina personuppgifter för administration och genomförande av utbildningen du anmält dig till. Administration sker i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och förbunden har personuppgiftsbiträdesavtal med utbildningsanordnaren. Vi är måna om att skydda din integritet och hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagar och förordningar.

Målgrupp
Skyddsombud som har gått grundutbildning (Bättre arbetsmiljö).

Förkunskapskrav
BAM

Adress
Fredsgatan 18
Örebro

Lokal
ABF Örebro

Kursanordnare
ABF ABF Örebro

Kostnad
Kursavgiften betalas av din arbetsgivare

Arbetsgivaren betalar lön enligt Förtroendemannalagen 7 §

Övrig information
Kurslängd 3 dagar (24 timmar) (externat). Anmälan är bindande. Vid utebliven närvaro eller avbokningar som inkommer efter att kallelsen gått ut (gäller ej sjukdom) tar ABF ut en avgift på halva deltagaravgiften. Tänk på våra allergiker - kom doftfri till våra verksamheter och undvik att ta med produkter med nötter i, framför allt jordnötter.

Ansök senast 2024-04-12

Intresseanmälan