Nu kör vi Första maj - hjälp oss att nå ut

Arbetarrörelsens högtidsdag stundar och än en gång blir det digitalt. Delta själv och hjälp oss sprida evenemangen till så många som möjligt! Länkar till samtliga evenemang hittar du nedan.

Förbundsavdelningar och regioners fanor runt minnesmonumentet La mano

La mano

09.30-10.15

Vi minns de 600 frivilliga, i huvudsak fackligt aktiva arbetare, som reste till Spanien på 30-talet och slogs mot fascismen. Vi har ett ansvar för att bära deras minne vidare, så kom med på evenemanget som genomförs varje år under LO-distriktets ledning. Eventet nås via länken nedan och ska funka även för den som saknar facebookkonto, vilket gäller även övriga länkar nedan.

LOs och Socialdemokraternas firande

10.30-11.30

Under parollen Välfärden Först ordnar LO och Socialdemokraterna årets digitala firande. Det blir tal, artister och en del överraskningar. Arrangemanget sänds på Socialdemokraternas och LO:s respektive Facebooksidor och på Socialdemokraternas Youtubekanal. Även SVT kommer att sända från arrangemanget, men då endast talen. För den som vill följa hela firandet gäller de digitala kanalerna.

Eftersnack med LO-distriktet och Socialdemokraterna i Stockholmsregionen

11.30-12.00

Häng med på vårt digitala eftersnack på första maj! Vi fyller vår studio med kul snackisar, spännande gäster och cool musik. Allt under ledning av våra excellenta värdar Felix Finnveden och Lawen Redar. Vi kör igång direkt efter LOs och Socialdemokraternas centrala evenemang.

För ytterligare upplysningar:

Kristoffer Hernbäck, Ombudsman