Häng med facket på Stockholm Pride!

Det är 25-årsjubileum och LO-distriktet med medlemsorganisationer finns givetvis på plats! Gemensamt tält i Pride Park och till paraddagen blir det förfest i Rålis samt lastbil och DJ Katja Gustafsson.

En facklig fråga

Inom fackföreningsrörelsen har vi i över 100 år arbetat för alla människors lika värde och rätt. Det är fackliga kärnfrågor. Idag förekommer diskriminering mot hbtqi-personer på arbetsmarknaden. Många gånger handlar det om en diskriminerande arbetsmiljö. När vi är på jobbet pratar vi inte enbart arbete, utan också om personliga och privata saker. När hbtqi-personer diskrimineras i sådanna situationer så är det ett allvarligt arbetsmiljöproblem. Alla har rätt att vara sig själva och älska dem man vill. Även på jobbet.

LO är övertygade om att arbetsplatser som bejakar mångfald och jämlikhet får en ökad trivsel, kreativitet, produktivitet och lönsamhet. Det kommer gynna individen, företaget och samhället.

LO-distriktet i Stockholms län samordnar fackförbudens medverkan under årets festival.
Välkommen!

Pride park

Vi riggar ett tält var det dagligen kommer att finnas möjlighet att snacka med oss. Det blir aktiviteter av olika slag. Bland annat varianter på lyckohjul, quiz och spiktävling. I år kommer även Runö Folkhögskola vara med i tältet och arrangera aktiviteter samt diskutera folkbildning. Håll utkik i våra sociala medier för uppdateringar kring detaljer.

Riggningen 2022

Pride Parade

Vi arrangerar en liten förfest i Rålambshovsparken inför lördagens parad, där bjuds lättare tilltugg och härlig gemenskap. LO-distriktet har vidare ett ekipage anmält till paraden bestående av lastbil och för andra året i rad DJ Katja Gustafsson!

Kontakta gärna ansvarig på på LO-distriktet

David Risberg
david.risberg@lo.se