LO Play

Filtrera innehåll | Rensa filter

Prenumerera på filmklipp

Makteliten - reglerar inte sig själva

60 min

Allra högst inkomster i makteliten har näringslivets toppar med en genomsnittlig inkomst på drygt 19 miljoner kronor. Det motsvarar 54,3 industriarbetarlöner.

Välfärd

Likvärdighetsagenda för skolan

25 min

LO, Lärarförbundet och Lärarnas Riksförbund lanserar Likvärdighetsagendan, ett åtgärdsprogram för hur alla elever ska ges samma chans att lyckas i skolan.

Välfärd

Jämlikhet

3 min 46 sek

Sverige har splittrats. Här växer klyftorna snabbare än i något annat jämförbart land. Barn som växer upp bara några mil från varandra lever i helt olika världar, med helt olika förutsättningar och möjligheter i livet. Samtidigt är Sverige rikare i dag än någonsin. Hur kan skillnaderna öka när rikedomen växer?

Ekonomiska utsikter hösten 2016

30 min

Stark ekonomi men ökande kompetensbrist påvisar LO-ekonomerna i sin senaste konjunkturprognos, Ekonomiska utsikter.

Arbetsmiljö

Trakasserier av skyddsombud

1 tim 29 min

En tredjedel av alla skyddsombud hindras i sitt uppdrag, 12 procent har utsatts för trakasserier och 6 procent har hotats eller utsatts för våld.

Kollektivavtal

LOs representantskap hösten 2016

1 tim 24 min

Vid representantskapet den 19 oktober fattade LO-förbunden beslut om hur LO ska agera i avtalsrörelsen 2017.

Opinionsbildning

Den blå-bruna röran

60 min

Journalisten och författaren Mats Wingborg berättar tillsammans med Daniel Suhonen om sin nya bok om Sverigedemokraterna. Berit Müllerström, LOs andre vice ordförande, inleder.

Försäkringar

Barndomen är en magisk tid

30 sek

Missa inte föräldrapenningtillägget. En anmälan kan ge mer pengar i plånboken!

Sida 1 av 14123456...14