Facket Direkt

Om facket

Beskrivning

Om facket

Grundutbildning för medlemmar under 30 år.

Beskrivning: Om Facket är en kurs riktad till dig under 30 år och som vill få en första inblick i den fackliga organisationen, dina rättigheter och skyldigheter, kollektivavtalet och hur du kan påverka både i organisationen och på din arbetsplats.

Kursen genomsyras av arbetarrörelsens människosyn, samhällssyn och kunskapsssyn

Målgrupp: Kursen vänder sig till medlemmar och blivande medlemmar under 30 år.

Underhåll:

Människovärde

Unga arbetare och makten på arbetets marknad

Klass och rättvisa

Facklig aktion och påverkan

Ekonomi: Du ansöker om ledigt från arbetsgivaren för studier. Ditt fackförbund ersätter dig med ett stipendium på 125 kr/timmen, skattefritt. Om du inte är medlem i något fackförbund, får du ett stipendium utbetalat av LOs stipendiumfond.

Anmälan: Anmälan gör du till ditt fackförbund, klubb eller sektion som sedan vidarebefodrar detta till ABF Värmland.

OBS!

Kallelsen kommer att skickas via mejl, så se till att du anmäler in aktuell mejladress.

Viktigt att du meddelar ditt fack om du anmält dig till kursen via denna sida, de får tyvärr ingen signal att du anmält dig!

Målgrupp
För medlemmar och blivande medlemmar under 30 år.Kursen är till medlemmar och blivande medlemmar under 30 år

Adress
Gräsdalsgatan 15
Karlstad

Kursanordnare
ABF ABF Värmland

Ekonomi
Deltagare söker ledigt hos arbetsgivaren för studier. Ditt fackförbund ersätter dig med ett stipendium på 124 kr/timme, skattefritt. Ej medlem får stipendium utbetalat från LOs stipendiumfond.

Övrig information
16 timmar fördelat på 2 heldagar. Viktigt att du meddelar ditt fack att du anmält dig till utbildningen!
Det är viktigt att din mejladress och mobilnummer är korrekta då all kommunikation kommer ske via mejl och utbildning kommer att ske via Teams om vi måste ställa om från fysisk utbildning till digital utbildning. Viktigt!! Meddela ditt fackförbund att du anmält dig till kursen, viktigt är också att du söker ledigt hos din arbetsgivare i tid!

Ansök senast 2024-08-12

Intresseanmälan