Facket Direkt

Om rasism

Beskrivning

Om rasism

Beskrivning: Om Rasism är en temautbildning och riktar sig till dig under 30 år. Efter kursen kommer du få med dig kunskaper kring varför antirasism är en facklig fråga, historien bakom den rasism vi ser idag och din roll i arbetet mot rasism på arbetsplatsen, i facket och i samhället. Kursen genomsyras av arbetarrörelsens människosyn, samhällssyn och kunskapssyn.

Målgrupp Medlemmar under 30 år.

Förkunskapskrav Om facket och Om samhället eller motsvarande.

Kurslängd: kursen är på 32 timmar fördelat på 3 dagar.

Anmälan ska ske till ditt fackförbund. Viktigt är att din mejladress är uppdaterad för att kunna delta i kursen.

Viktigt att du meddelar ditt fack om du anmält dig till kursen via denna sida, de får tyvärr ingen signal att du anmält dig!

Målgrupp
Medlemmar under 30 år.Medlemmar under 30 år

Förkunskapskrav
Grundläggande facklig utbildning.

Adress
Gräsdalsgatan 15
Karlstad

Kursanordnare
ABF ABF Värmland

Ekonomi
Deltagare söker ledigt hos arbetsgivaren för studier. Ditt fackförbund står för förlorad arbetsförtjänst eller utbildningsarvode.

Övrig information
Kursen är på 24 timmar fördelat på 3 heldagar. Viktigt att du meddelar ditt fack att du anmält dig till utbildningen!
Det är viktigt att din mejladress och mobilnummer är korrekta då all kommunikation kommer ske via mejl och utbildning kommer att ske via Teams om vi måste ställa om från fysisk utbildning till digital utbildning. Viktigt!! Meddela ditt fackförbund att du anmält dig till kursen, viktigt är också att du söker ledigt hos din arbetsgivare i tid!

Ansök senast 2024-10-04

Intresseanmälan