Facket Direkt

Pedagogisk vidareutbildning

Beskrivning

Känner du att du börjar bli varm i kläderna när det kommer till att vara kurs/handledare? Då är det dags att ta nästa steg i din egen utvecklig, då är det tid för dig att fördjupa dina pedagogiska kunskaper och utveckla din roll som ledare.

Att vara kurs/handledare är ett hantverk som är personligt. Det är du som person som leder deltagarna genom utbildningen och hur du gör det spelar enorm roll för vad deltagarna får med sig hem.

Den här kursen ger dig djupare kunskaper inom pedagogikens ämnesfält och ger dig möjlighet att reflektera över ditt eget ledarskap. Du får tillfälle att prova på olika metoder och skapa goda lärsituationer för olika förhållanden och sammanhang. Och i allt detta med folkbildningstanken som en genomgående tråd, insikten om att genom samtal och reflektioner med andra bygger vi kunskap och påverkar samhället.

Målgrupp
Aktiva tvärfackliga kurs/handledare

Förkunskapskrav
Pedagogisk grundutbildning och hållit minst fyra kurser som kurs/handledare

Adress
Eskilstuna

Kursanordnare
ABF Sörmland

Förbundet ersätter deltagaren med utbildningsarvode

Övrig information
Kurslängd: Fem dagar/40 timmar, Kom ihåg att meddela eventuella allergier och kostavvikelser.
Meddela ditt fackförbund att du anmält dig till kursen, viktigt är också att du söker ledigt hos din arbetsgivare i tid! För att du ska kunna delta i utbildningen behandlas dina personuppgifter för administration och genomförande av utbildningen du anmält dig till. Administration sker i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och förbunden har personuppgiftsbiträdesavtal med utbildningsanordnaren. Vi är måna om att skydda din integritet och hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagar och förordningar.

Ansök senast 2024-10-18

Intresseanmälan