Facket Direkt

SAM (systematiskt arbetsmiljöarbete)

Beskrivning

Utbildningen avser att ge praktiska kunskaper i hur man arbetar systematiskt med arbetsmiljön och integrerar detta i det dagliga arbetet. Genom utbildningen hoppas vi att du får användbara metoder och tips för att själv kunna utforma rutiner för att identifiera och åtgärda såväl fysiska som psykosociala risker i arbetsmiljön. Målsättningen är att du efter avslutad kurs ska kunna förstå och praktisera Arbetsmiljöverkets föreskrifter om systematiskt arbetsmiljöarbete.

För att du ska kunna delta i utbildningen behandlas dina personuppgifter för administration och genomförande av utbildningen du anmält dig till. Administration sker i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och förbunden har personuppgiftsbiträdesavtal med utbildningsanordnaren. Vi är måna om att skydda din integritet och hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagar och förordningar.

Målgrupp
Skyddsombud som har genomgått BAM och helst har något års erfarenhet från arbetsmiljöarbete.

Adress
Fredsgatan 18
Örebro

Lokal
ABF Örebro

Kursanordnare
ABF ABF Örebro

Kostnad
Kursavgiften betalas av din arbetsgivare

Arbetsgivaren betalar lön enligt Förtroendemannalagen 7 §

Övrig information
Utb är fördelat på två dagar. Anmälan är bindande. Vid utebliven närvaro eller avbokningar som inkommer efter att kallelsen gått ut (gäller ej sjukdom) tar ABF ut en avgift på halva deltagaravgiften. Tänk på våra allergiker - kom doftfri till våra verksamheter och undvik att ta med produkter med nötter i, framför allt jordnötter.

Ansök senast 2024-10-11

Intresseanmälan